.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روسیه مسئولیت داعش در حمله مسکو را زیر سوال برد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تقلای آمریکا در سرپوش گذاشتن بر اقدامات اوکراین، دست داشتن داعش در حمله تروریستی مسکو را زیر سوال برد.
روسیه مسئولیت داعش در حمله مسکو را زیر سوال برد

روسیه روز دوشنبه در مورد اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه داعش مسئول حمله مسلحانه به سالن کنسرت در خارج از مسکو بوده که منجر به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ۱۸۲ نفر دیگر شد، تردید کرد.

 

براساس گزارش رویترز، در مرگبارترین حمله در داخل روسیه در دو دهه اخیر، چهار مرد شب جمعه به سالن کنسرت کروکوس یورش بردند و قبل از اینکه گروه راک پیکنیک، که در دوران شوروی تشکیل شده بود، آهنگ موفق خود را اجرا کند، به سوی مردم آتش گشودند.

 

مقامات این چهار عامل را که حداقل یکی از آنها اهل تاجیکستان بود، به اتهام تروریسم بازداشت کردند. اعضای سرویس امنیت فدرال در دادگاه منطقه‌ای مسکو به طور جداگانه آنها را به داخل زندان هدایت کردند.

 

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، ادعایی که آمریکا به سرعت آن را تایید کرد.  مقامات آمریکایی گفتند که اوایل این ماه به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع بر اساس اطلاعاتی دقیق هشدار دادند. اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به طور علنی به ارتباط این سازمان تروریستی با مهاجمان اشاره نکرد اما گفت که آنان قصد فرار به اوکراین را داشتند.

 

پوتین اعلام کرد که برخی از افراد طرف اوکراینی  آماده انتقال شبه نظامیان به آن سوی مرز بودند. با این وجود اوکراین هرگونه نقشی در این حمله را رد کرد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پوتین را متهم کرد که با بردن نام اوکراین به دنبال انداختن مسئولیت حمله به سالن کنسرت به گردن اوکراین است.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه داعش مسئول این حمله بوده است را زیر سوال برد. او در مقاله‌ای برای یک روزنامه گفت:  یک سوال از کاخ سفید: آیا مطمئن هستید که داعش است؟  آیا می‌توانید دوباره به آن فکر کنید؟. آمریکا از مترسک  داعش برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود در کی‌یف استفاده می‌کند.

 

او به خوانندگان مقاله خود یادآوری کرد که واشنگتن از جنگجویان  که در دهه ۱۹۸۰ علیه نیرو‌های شوروی جنگیدند، حمایت می‌کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.79 seconds.